Sunday, June 20, 2010

flower horn
ni kisah benar yang berlaku di Bekok, Labis, Segamat. Gua baru aje dapat citer ni melalui kawan gua.
Alkisahnya, suatu ketika dahulu... ada satu keluarga cina ni. Si Abang ni baru je beli ikan Flower Horn yg bernilai RM 2,000.00 seekor dan di simpan dalam akuarium di ruang tamunya.Pada suatu petang, Si Abang ni nak kluar... biasala orang bujang (happy hour). Maka, beliau berpesan la kat adiknya...(dialog ni diterjemahkan ke dlm bahsa melayu agar korang paham)
Abang: adik, aku nak kluar ni. tolong bagi ikan tu makan lebih kurang dlm kul 10 mlm ni...
Adik: no problem, bleh saja... asalkan lu tapaukan gua nasi goreng khinzir masak blackpepper, sudahlah...
Abang: yelah... ok gua blah...
Tgh malam tu pun si Abang balik... berkerut kening dia bila dia nampak longkang depan rumahnya penuh dgn air...
Abang: (dalam hati: nak kata hujan, jalan pun tak basah)
Bergegas beliau berlari ke arah akuariumnyer...
Abang: Adik! mana gua punya ikan dalam ni!!! (sambil tunjuk akuarium yg dah separuh kering)Adik: Ayya... gua kesian sama itu ikan wooo, beliau sakit... kepla sudah bengkak, jd gua bg lepas laaaa....
Lalu, abangnya berlari mendptkan adiknya dengan gaya seperti hendak menyepak bola ala shaolin soccer....

No comments:

Post a Comment